Czym charakteryzuje się dobra agencja PR? Sprawdź, jak wybrać najlepszych doradców dla siebie.
Agencja PR może skutecznie wspomóc firmę lub osobę prywatną w kreowaniu profesjonalnego wizerunku, za którym podążają klienci i pieniądze. Jednak wybrać specjalistów, którzy rzeczywiście zatroszczą się o public relations na najwyższym poziomie nie jest łatwo. Obecnie na polskim rynku niczym grzyby po deszczu nieustannie powstają nowe agencje PR.
W jaki sposób zweryfikować, której z nich warto zaufać powierzając nie tylko swoje pieniądze, ale przede wszystkim bezcenną reputacje? Z myślą o przyszłych klientach, jak i osobach już korzystających z pomocy agencji przygotowaliśmy małą ściągę. Dzięki niej szybko ocenisz i zweryfikujesz, czy wybrana przez Ciebie agencja PR rzeczywiście jest dobrym wyborem. Chcesz wiedzieć, na co należy zwracać uwagę? Cenne wskazówki znajdziesz poniżej.
Agencja PR – co wpływa na jej profesjonalizm?
Kiedy chcesz zatroszczyć się o wizerunek swojego przedsiębiorstwa lub masz na celu zbudowanie solidnej marki osobistej szukasz wsparcia ze strony podmiotów takich jak agencja PR. Bądź czujny i nie wierz łatwo we wszystko co przeczytasz na stronach internetowych popularnych agencji. Zachwalające opisy to jedno, a rzeczywistość drugie. Dobra agencja PR nie tylko chwali się tym co potrafi, ale także przedstawia twarde dowody potwierdzające efektywność podejmowanej pracy.
Jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł, które pozwalają zweryfikować umiejętności specjalistów, których zatrudnia konkretna agencja są referencje wystawiane przez dotychczasowych klientów. Jeżeli agencja PR posiada ich sporo i chętnie się nimi chwali np. oficjalnie publikując referencje od klientów na swojej stronie www to tylko zyskuje. Dzięki temu Ty jako przyszły klient wiesz, jakich efektów możesz się spodziewać. Im więcej pozytywnych referencji tym lepsze perspektywy współpracy dla Ciebie.
Kolejnym aspektem, którym najczęściej chwalą się dobre agencje PR są niepodważalne dowody kwalifikacji i kompetencji posiadanych przez jej pracowników. Zalicza się do nich przede wszystkim wszelkiego typu dyplomy, certyfikaty i zaświadczenia otrzymywane przez osoby, które zatrudnia dana agencja PR. Wartość tego typu dokumentów szybko zweryfikujesz, nawet jeżeli nie jesteś biegły w branży.
Czym się charakteryzuje dobra agencja?
Najcenniejsze dyplomy, certyfikaty czy zaświadczenia pochodzą ze szkoleń organizowanych w cieszących się powszechnie dobrą opinią ośrodkach edukacyjnych, takich jak: państwowe uniwersytety, szkoły wyższe, instytuty. Zapytasz w jaki sposób masz dotrzeć do tego typu informacji – my podpowiadamy, sprawdź media społecznościowe agencji PR, przejrzyj zakładkę strony www prezentującą zespół i jego kwalifikacje, a najlepiej odwiedź siedzibę firmy. Dobra agencja PR chętne chwali się osiągnięciami swoich pracowników. W niejednej z nich znajdziesz tzw. ,,ścianę chwały’’, na której wywiesza się dowody potwierdzające umiejętność zespołu.
Co robi dobra agencja PR? Zespół, który zajmuje się troską o wizerunek powinien obsługiwać klientów kompleksowo. Fakt, że agencja zadba o Twój content marketing czy moderowanie treści w sieci to za mało. Solidni specjaliści PR wyprzedzają sytuacje kryzysowe, nieustannie trzymają rękę na pulsie monitorując Internet w poszukiwaniu zarówno negatywnych, jak i pozytywnych opinii. Efektywnie działają, gdy tylko pojawi się kryzys wizerunku nie chowając głowy w piasek. Dobra agencja PR będzie z Tobą nie tylko wtedy, gdy dzięki reputacji zaczniesz podbijać rynek. Prawdziwi specjaliści nie opuszczą Cię i nie zawiodą, kiedy nadejdzie czas kryzysu i zmierzą się z nim. W ten sposób do swoich klientów podchodzi m.in. Warsaw Media House – warszawska agencja PR, która nie bez powodu cieszy się licznymi pozytywnymi rekomendacjami. To jedna z niewielu agencji, w której dba się o klientów całościowo budując solidny PR, kształtując employer branding, moderując treści, a także prowadząc badania wizerunkowe.
Jaka nie powinna być Twoja agencja PR?
Weryfikuj potencjalnego wykonawcę już od pierwszego kontaktu. Zwracaj uwagę na szybkość odpowiedzi agencji na Twoje zapytania. Wysoka jakość obsługi klienta ma niemałe znaczenie, jeżeli zauważysz tutaj mankamenty dwa razy zastanów się nad podjęciem współpracy. Od pierwszego telefonu, maila do spotkania czujnie obserwuj zachowanie pracowników z wybranej agencji. Dobra agencja PR będzie nie tylko chętnie prezentowała swoją ofertę, ale przede wszystkim w pierwszej kolejności zapyta o Twoje oczekiwania i przedstawi możliwe rozwiązania. Pierwsze wrażenie w relacji klient – agencja PR ma ogromne znaczenie dla nawiązania i kontynuowania współpracy.
Pamiętaj, że najważniejsze od samego początku powinny być Twoje problemy i możliwe scenariusze ich rozwiązania, które agencja PR złożona ze specjalistów będzie z Tobą konsultowała. O dotrzymywaniu deadline’ów i warunków zawartej umowy nie wspominając…