Sklep to miejsce, w którym dziennie pojawia się całkiem sporo ludzi. Szczególnie w przypadku większych sklepów spożywczych i supermarketów ważne jest to, by pokierować klientów bezpieczną i najlepszą drogą. Czy bramki wejściowe sklepowe pomagają lepiej zorganizować ruch w sklepie?
Odpowiednia ścieżka to podstawa
Każdy przedsiębiorca, w szczególności zajmujący się sprzedażą detaliczną, doskonale wie jak ważne jest to, by przeprowadzić klienta intuicyjnie odpowiednią ścieżką od wejścia do sklepu aż do kasy. Wbrew pozorom nie jest to tak proste zadanie. Poza względami marketingowymi musimy zadbać też o bezpieczeństwo ludzi, odpowiednie oznakowanie ścieżki ewakuacji oraz przeprowadzenie przejść tak, by nie kolidowały z miejscami, w których klient musi mieć miejsce, by przystanąć. Takim miejscem jest na przykład lada z mięsem i serami, do której często ustawia się osobna kolejka. Bramki wejściowe sklepowe są istotną rzeczą w każdym sklepie. Ważne jest też odpowiednie ustawienie przegród, czy też słupków do lin/taśm, które pozwolą osobom w kolejce na bezpieczne oczekiwanie. I przy okazji zniechęcą do wycofania się z zakupu.
Marketing vs bezpieczeństwo – jak ustawić bramki wejściowe sklepowe?
Jeśli planujesz ukierunkować ruch klientów, najważniejsze jest to, by nie tworzyć torów kolizyjnych. Najlepiej, gdy osoby wchodzące do sklepu nie wchodziły w drogę osobom, które z niego wychodzą. Dlatego tak popularne są bramki wejściowe sklepowe – w przypadku dużego sklepu od razu z daleka widać, którędy kierować się do wejścia w sklepie. To będzie też miejsce, którym klienci planujący opuścić sklep nie będą mogli przejść. Regulowanie ruchu wewnątrz sklepu pozwoli Ci nie tylko na zapewnienie wygody przejścia nowym klientom, ale także pozwoli wyeksponować przy wejściu, czy też w okolicy kas i wyjścia odpowiedni towar. Specjalne bramki z przejazdem dla wózków sprawdzą się najlepiej w przypadku większych sklepów spożywczych. Stosowana jest często z kołowrotkiem wejściowym z systemem anty paniki.
Bramki wejściowe sklepowe i sekretne przejścia dla pracowników – jakie są możliwości?
Coraz częściej spotyka się także bramki wejściowe sklepowe automatyczne z czujnikiem ruchu, czy też na fotokomórkę, które na widok klienta zapraszająco się otwierają. Tego typu bramki automatyczne można też zastosować, by odgrodzić miejsca, które miałyby być dostępne tylko dla personelu sklepu. Te jednak nie otwierałyby się na czujkę ruchu, ale na przykład na kartę magnetyczną, czy też przycisk. Przy kasach, przez które nie chcemy, by klienci przechodzili pod naszą nieobecność można także ustawić bramki regulowane mechanicznie, albo na przykład zastosować słupki z taśmą, które odgrodzą tymczasowo przejście. Podczas zamawiania systemów przegród warto pamiętać także o stalowych podstawkach, lub też specjalnych stolikach na koszyki sklepowe. To ułatwi klientom pakowanie zakupów, a nam zapewni mniej sprzątania pozostawionych luzem koszy, które klienci mogą odkładać nie wiedząc, w którym miejscu mogą je pozostawić.